SOMMARHÄST!

2023-04-25 i Ridskolenyheter

Prenumerera via:

Vill du ha en ”egen” häst i sommar? Vi kommer att hyra ut våra hästar v.27-30. Hästarna ska stå kvar hemma på Väderbacken ( i särskilda fall kan det beviljas att hästen flyttas under en period ). Du hyr en häst under önskad period. Ett perfekt tillfälle att prova på att ha en egen häst och att rå om din favorithäst under en period. För att hyra häst krävs medlemskap i klubben. Under hyresperioden är det ett ridpass/dag som gäller (planering tillsammans med personal). Hästarna ska ridas ut och om du vill kan du ta några pass på banan eller i ridhuset. Hoppning är inte tillåten pga. Säkerhetsskäl. Om ryttaren är under 18 år krävs det att en myndig person är med och ansvarar under tiden ni är med hästen. Under hyresperioden ingår det att hjälpa till med att se till att det finns vatten i hagen som ”din” häst går i. Intresseanmälan med önskemål om häst och vecka sker till Marie via ridskolans mail: smedjebackensrs@telia.com eller prata med Marie i stallet.

Sommarhäst 1 v. 900 kr, 2v. 1600, 3 v. 2100 kr, 4 v. 2400kr