Medlemskap & Försäkring

Alla som rider på SRS ska vara medlemmar. Som medlem är du olycksfallsförsäkrad. Du får även Svenska ridsportsförbundets tidning Häst och ryttare.

Medlemsavgiften betalas 1 gång/år, som betalas in innan man börjar rida.

Medlemskap 2024

Barn/Ungdom t.o.m. 18 år 300 kr

Vuxen 400 kr

Syskon 250 kr

Inbetalning till Bg 5794-8754

Du som är medlem i förening ansluten till Svenska Ridsportförbundet har en olycksfallsförsäkring i Folksam genom ditt medlemskap.

Försäkringen ger dig ett bra grundskydd om du råkar ut för en skada när du rider och är framtagen i samarbete med Svenska Ridsportförbundet.

Försäkringen gäller vid olycksfallsskada som inträffar under:

*aktivitet anordnad av Svenska Ridsportförbundet, dess distriktsförbund, medlemsförening eller i samverkan med medlemsförening.

*under enskild ridning och träning.

*under direkt färd till och från verksamhet enligt ovan. Om träning/tävling anordnas på annan ort än hemorten gäller försäkringen också under resor och vistelse i samband med sådan resa.

Så anmäler du en skada

Är du medlem eller målsman och vill anmäla en olycksfallsskada? Ring 0771-950 950 - säg att du är medlem i Svenska Ridsportförbundet. Du kan också anmäla olycksfallsskada på: folksam.se/ridsport

Vi uppmanar alla som rider att se över sitt privata försäkringsskydd om olyckan skulle vara framme. Det är bra med en privat olycksfallsförsäkring i din hemförsäkring.