Hästar vi minns...

Här kommer det lite bilder på hästar vi minns, hästar som flyttat, pensionerats och som tyvärr inte längre finns med oss mer.

Kan vara en bild av häst

Fjordor- Köptes in av ridklubben för pengar som kommit ur en minnesfond. Han somnade tyvärr in januari 2023.

Hip Hopp-Är en av våra riktiga trotjänare. Han arbetade under många år på ridskolan. Han var lite bufflig men snäll. Vi alla blev hjärtligt glada när han 2022 fick sin efterlängtade pension.

Brandon-Var snällheten själv i en hästkropp. Men han trivdes inte på ridskolan och flyttade hösten/vintern 2022 till sitt nya hem. Vi önskar er lycka till med Brandon!

Pollen-Var den bästa ridskoleponnyn en ponny kan vara. Han var allas favorit och gjorde alltid sitt bästa. Att han dessutom var en klippa i hoppning och dressyr var inget att ljuga om. Tack familjen Bransell för att vi fick köpa Pollen av er! Pollen somnade i oktober 2020 in efter en skada i hagen.

Xilla- Fick pension från ridskolan i december 2022. Hon var en dam med mycket åsikter och personlighet.

Bonito- Var en riktigt klippa att rida och ta hand om. Han var en vänlig häst med hjärtat på rätt ställe. Tyvärr fick han somna in pga. en gammal skada.

Confetti Pil- Ihop med Pollen utgjorde hon halvan av ett riktigt radar par. Hon var en trevlig tjej som var favoriten att hoppa. Hon jobbade under många år på ridskolan och njuter nu av sin pension.

Chester- Var en kille som var lika snäll som han var stor. Han flyttade till sitt nya hem eftersom han inte trivdes på ridskolan.

Fluer- Var ett halvblodssto som fångade mångas hjärta. Även om hon inte var för alla.

Chiquita- Jobbade under många år på ridskolan. Hon var en spänstig häst som var favorit hos många. Även om hon under alla år på ridskolan alltid tyckte att silvriga bommar var läskiga- var det många som gillade att hoppa henne. Hon somnade in efter lång rehabilitering.

Mickey- Var mycket häst, mycket att rida, mycket att tycka om, mycket att gosa med! Denna underbara häst hade personlighet så det räckte till hela stallet. Han var trygg att hoppa och rolig i dressyren. Han somnade in efter en skada.

Mysak- En charmig ponny som hade en räv bakom varje öra. Han flyttade till sitt nya hem då han inte trivdes på ridskolan.

Tyson- En trygg och snäll kille som aldrig gjorde något dumt. Han pensionerades och fick ett fantastiskt hem där han får njuta av ålderns höst.

Nedan kan ni se fler av de hästar som varit hos oss och som alltid kommer finnas i vårt hjärta:

Cornelia, Gullan, Ruffels, Rosa, Bailey,