Så funkar ridskolan

Varmt välkommen till en ny termin hos Smedjebackens Ryttarsällskap!

Vi ser fram emot en ny termin tillsammans och hoppas att den blir lärorik och utvecklande.Terminen startar måndag den 5 augusti och slutar fredag den 20 december. Röda dagar är det ingen ridning. Eventuella lov påverkar inte ridningen, lektionerna pågår emellan utsatta datum. Vecka 44 kommer vi att ha en aktivitetsvecka istället för ordinarie lektioner.

Antal tillfällen HT  23
Måndag: 21      Tisdag: 21   Onsdag: 21   Torsdag: 21    Fredag: 21

Information hittar du på hemsidan: smedjebackensryttarsallskap.klubbenonline.se  och på vår FB sida: Smedjebackens Ryttarsällskap-SRS. Vi har även en medlemsgrupp på Facebook som det är bra att vara med i: SRS medlemsgrupp.

Fakturan för din ridning kommer att ske för 7 ggr i taget och fakturan kommer via den mail du har angett till oss. Om du behöver dela upp den på fler gånger så är du välkommen att höra av dig så löser vi det. Betalning sker i förskott! Ibland blir det fel, har du inte fått någon faktura så är det bra om du säger till så att det slipper bli en klumpsumma att betala sen.  Medlemsavgiften för 2024 kommer att finnas med på första fakturan om du inte redan har betalat den. Alla som rider måste vara medlemmar.
I medlemskapet så ingår det försäkring under tiden du är hos oss!

När man rider hos oss så ingår det att ha stalljour vid några tillfällen, detta för att hästarna behöver skötsel även när personalen är ledig. Det finns alltid någon över 18 år med på jouren och ridande barn från och med det år de fyller 12 tilldelas stalljour. Vill man vara med ändå så är man såklart välkommen! Kontakta din ridlärare så hjälper de dig!
Listan för jouren är klar redan vid terminsstart och finns uppsatt i stallet och även på hemsidan. Om du av någon anledningen inte kan ha jour på din uppsatta tid så behöver du i första hand byta med någon annan och meddela din ridlärare. Om du behöver hjälp med det så är du välkommen att prata med din ridlärare så hjälps vi åt. Skulle du bli sjuk så är det JÄTTEVIKTIGT att du hör av dig så att inte hästarna blir stående utan mat, eller att någon blir ensam =)

Det ingår även att stå i vårt café vid några tillfällen per termin. Den listan finns också uppsatt i stallet och på hemsidan i samband med terminsstart.

Vid lektion
Hjälm, säkerhetsväst (barn) och skor med klack är ett krav. Hjälmar och säkerhetsvästar finns att låna hos oss!
Kom i tid till din lektion, det kan vara så att du behöver göra iordning din häst för ridning (minst 20 minuter innan lektionsstart). Efter varje lektion så har alla grupper en uppgift att göra i stallet, vilken uppgift ni har finns det en lista över utanför kontoret. Alla under 18 ska ha hjälm på sig vid hantering av hästarna!

Avbokning
Det är viktigt att ni meddelar om ni inte kan komma så att vi kan planera hästarnas arbete på ett sånt bra sätt som möjligt.
OBS!! Avbokning av ridlektion skall  via sms till ridskolans telefon 076761506 senast kl.14.00 samma dag om du ska få chansen att rida igen. Du får rida igen max 2 ggr/termin och du är själv ansvarig för att kontakta ridskolan och boka en tid i befintliga grupper. Igenridning sker endast i mån av plats!

Uppsägning av ridplats
Du kan  när du vill säga upp din ridplats. Uppsägningstiden är 4 ggr.
OBS! Detta gäller även för ridlekis.

Övrig information
Då vi är en ideell förening så är vi beroende av medlemmarnas hjälp att vid några tillfällen under året sälja exempelvis, newbody, kakor, toalettpapper etc. Detta för att vi ska kunna fortsätta att driva klubben.

Hjärtligt välkommen att höra av dig om du har några frågor! Vi nås enklast via mail
Tel: 0767615063        Mail:
smedjebackensrs@telia.com